FANDOM

Goście – 13. odcinek serialu Scooby-Doo Shorts.

TreśćEdytuj

Po czołówceEdytuj

Jest noc. Auto Brygady Detektywów jeździ po mieście na nocnym patrolu, który ustanowiła sama Brygada. Ma on na celu chronić mieszkańców miasta przed ewidentnymi zagrożeniami i pomóc w szybkim rozwiązaniu nowych spraw. Przemierzając miasto złapali już kilka stworów. Tym razem jednak na niebie zobaczyli...

- Latający spodek! - Wrzasnął Kudłaty, pokazując detektywom niezidentyfikowany obiekt latający nad miastem.

- O nie! - Krzyknął przerażony psiak.

- Spokojnie, brygado! - Zarządził Fred. - Trzeba zobaczyć, co to jest.

- Nie wiem czy wiesz, ale ten obiekt zaczął spadać! - Zaapelowała Velma, pokazując spadający spodek.

Detektywi nie zamierzali czekać ani chwili dłużej i ruszyli w stronę latającego spodka. Spadł na ziemie McFlowwów, gdzieś w zboża. Detektywi zatrzymali się przy działce staruszka.

- Hm... wydaje mi się, jakbyśmy już tu kiedyś byli... - Zastanawiał się Kudłaty.

- Bo już tu byliśmy! - Odparła Velma. - To ziemie Rowana McFlowwa Juniora. Jechaliśmy wtedy do Cytrusowej Doliny, kiedy van wpadł nam do rowu. Prosiliśmy go o pożyczenie ciągnika, ale chciał jakiejś zapłaty, więc go sprytnie wykiwaliśmy.

- Nie czas na pogaduszki. Trzeba szukać tego czegoś! - Zarządził Fred.

- Ja idę z tobą, Freddy! - Daphne przytuliła chłopaka.

- W takim razie ja idę ze Scoobym! - Zdecydował Kudłaty.

- Ej! A ja? - Spytała Velma.

- Możesz poszukać poszlak sama. - Zdecydował Fred. - Jeśli coś znajdziecie, krzyczcie.

Wszyscy rozeszli się. Na podjeździe została tylko Velma.

- Super... - Rzekła ironicznie.

Velma wyjęła swoją latarkę i poszła za dom McFlowwa. Tam zboże się trochę zagęściło, więc trzeba było się dobrze przedzierać. Gdy nagle kobieta potknęła się i upadła na ziemię, wyrzucając z rąk latarkę, a przez przypadek spadły jej okulary. Velma zaczęła nerwowo machać rękoma po podłożu i w końcu... jest! Znalazła okulary. Wstała z ziemi i przywdziała je na nos, gdy nagle ujrzała... rozbity statek kosmiczny. Podniosła latarkę i poszła w jego kierunku.

- Halo? Jest tu kto? Hop hop? - Pytała, zaglądając do środka. Odpowiedziała jej głucha cisza. Jedyne, co ujrzała to karteczkę z napisem "Czas zapłaty już się zbliża".

Kobieta wyszła z pojazdu i rozejrzała się po małej polance. Na jednym jej krańcu ujrzała stracha na wróble wiszącego na krzyżu zbitym z dwóch gałęzi drzewa. Strach miał na sobie fioletową pelerynę, co zaciekawiło dziewczę. Podeszła bliżej, gdy...

- Akuku! - Odezwał się strach.

- Chichrotacz! - Krzyknęła wystraszona Velma.

- Dokładnie! To nie strach na wróble tylko strach na Velmę! - Chichrotacz zeskoczył z krzyża. - Ha ha ha hi!

Velma pobiegła przed dom McFlowwa. Spojrzała w bok - ze zboża wybiegali również Fred i Daphne. Spojrzała w drugą stronę - wybiegali Kudłaty i Scooby. Wszyscy prędko skoczyli do Wehikułu i ruszyli z piskiem opon. Każdy odetchnął z ulgą.

- Mamciu, już myślałam, że ci kosmici nas złapią! - Powiedziała Daphne.

- Kurczę, nas też napadli! - Powiedział Kudłaty.

- Mieli odkurzacz! - Krzyknął przerażony Scooby.

- Widzieliście kosmitów? - Zapytała Velma.

- A ty nie? - Wszyscy spytali chórem.

- Widziałam rozbity statek, ale żadnych kosmitów nie widziałam. - Odpowiedziała Velma.

- To czemu tak uciekałaś? - Pytała Daphne.

- Bo spotkałam Chichrotacza! - Powiedziała Velma. - Ale przynajmniej mam wskazówkę: w statku znajdował się papierek z napisem "Czas zapłaty już się zbliża"!

Detektywi jechali dalej w milczeniu.

PostacieEdytuj

Tajemnicza SpółkaEdytuj

InniEdytuj

Odcinki serialu Scooby-Doo Shorts
Seria pierwsza: BiegEskapadaSalonPoszlakaPułapkaKinoPismoSklepolandiaPoleBudowaKolęda

Seria druga: MetroGościeBractwoOpiekaSensInformatykaBrodaFabryka szczęściaFociaHomośKarnawał