FANDOM

Disambig-icon.pngUwaga! To jest tylko jedno z wcieleń taty Velmy.
Gregory Dinkley
Velma i tata.png
W warsztacie, z małą Velmą
Informacje podstawowe
Pseudonim Greg
Greggy (tylko dla żony)
Płeć mężczyzna
Data urodzenia 24 września 1961
Kolor włosów brązowe
Kolor oczu szare
Występy Pierwsze śledztwo
Ich wścibscy rodzice
Rodzina
Stan cywilny żonaty
Rodzeństwo Cosmo Dinkley
Małżonek Alice Dinkley
Dzieci Velma i Madelyn Dinkley

Gregory Lucas Dinkley – mąż Alice, ojciec Velmy i Madelyn; z zawodu inżynier, z zamiłowania majsterkowicz i złota rączka.

Jest niższy od swojej żony, ale nie ma z tego powodu kompleksów; ma brązowe włosy i tego samego koloru wąsy oraz szare oczy; podobnie, jak jego żona i córki, nosi okulary. Ma dużą wiedzę, lubi żartować i, jak twierdzi Alice, to właśnie po nim Madelyn odziedziczyła gadulstwo.

Historia Edytuj

Pierwsze śledztwo Edytuj

Po raz pierwszy spotykamy Gregory'ego w rozdziale drugim. Narrator przedstawia go z punktu widzenia pięcioletniego wówczas Kudłatego – jako dużego (w stosunku do dzieci), ociekającego wodą nieznajomego z bujnymi wąsami i wielkimi okularami, skradającego się do „Miłej Pani”, czyli mamy Velmy. Na jego widok chłopiec z krzykiem ucieka do swojego domu. Nieporozumienie wyjaśnia się bardzo szybko, po telefonicznej rozmowie mamy Velmy z mamą Kudłatego. Po przeskoku o trzy lata naprzód widzimy go, jak próbuje przekonać Velmę do pomysłu nauki w szkole (udało się to dopiero jego żonie).

W rozdziale trzecim domyśla się kradzieży przegubów kulowych[1], kupionych trzy dni wcześniej, lecz na wszelki wypadek z pomocą Velmy, którą nazywa „Elfikiem”, jeszcze raz przeszukuje warsztat i przy okazji odpowiada na pytania dziewczynki na temat „czy pająki są duże”, a chwilę później „ratuje” swoją żonę, panikującą na widok pająka.

W rozdziale piątym, powiadomiony przez doktora Stevensa o zatruciu Velmy, przyjeżdża do szpitala i przez całą noc czuwa z żoną przy łóżku dziewczynki. Ma wielki żal do synka sąsiadów, Jeffa, któremu niedawno naprawił rower, a który okazał się pośrednią przyczyną nieszczęścia, jakie przytrafiło się Velmie.

W ostatnim rozdziale dowiadujemy się, że jednak wybaczył Jeffowi i nawet, w wyniku rozmowy z dyrektorem, załatwił chłopcu możliwość powrotu do szkoły. Ponadto był obecny przy przebudzeniu się Velmy, a później przyprowadził do niej Madelyn i resztę przyjaciół. Wiosną zaś razem z panem Rogersem, panem Blakiem i panem Jonesem zbudował dla dzieciaków domek na drzewie, żeby wybić im z głowy zagadki.

Ich wścibscy rodzice Edytuj

W rozdziale drugim zjawia się w rezydencji Blake'ów, żeby zainstalować nowy system alarmowy (stary się zepsuł) i dowiaduje się – a czytelnik razem z nim – że mała Daphne została porwana w nocy ze swojego pokoju.

(Więcej informacji wkrótce.)

Występy Edytuj

  1. Zdjęcia i rysunki różnych typów tych części.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki