Fandom

Fanowska Wiki Scooby-Doo

Kolęda

122strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Dziesiąty odcinek serii Scooby-Doo Shorts o charakterze świątecznym, jest gotowy, aby go przeczytać!

TreśćEdytuj

Po czołówceEdytuj

Ulice Spokoville są już pokryte bialuteńkim puchem, a mimo to skwar panuje niewyobrażalny. Świąteczny klimat zanika, ale to ten dzień! Wigilia! Auto Tajemniczej Spółki jest świątecznie przystrojone, to już widać na pierwszy rzut oka. Fred stworzył na komputerze nową oprawę Wehikułu Tajemnic, wydrukował poszczególne elementy i przykleił na vanie w odpowiednie miejsce. Biało-czerwony pojazd wyróżniał się na ulicach miasta i stanowił zainteresowanie osób stojących wokoło. Kudłaty i Scooby pławili się w ulubionych chrupkach z edycji cynamonowej pasującej do klimatu świąt. Velma bardzo się ekscytowała tym wyjątkowym dniem.

- Dawno nie byłam tak podekscytowana! - Piszczała z radości Velma tak, jakby Daphne ujrzała swoją ulubioną artystkę w swoich ulubionych ciuchach. - Wigilia u wujka Elma! Nie widziałam go od czasów dzieciństwa i pragnę go zobaczyć! Będzie też ciocia Telma i tak dalej...

- Mam nadzieję, że ciotunia nagotowała te dwanaście dań! - Oblizał się Kudłaty.

- Tak! - Przytaknął Scooby.

- Jak tak na was patrzę, to na stole powinny być co najmniej dwacieścia cztery dania, abyście się nie kłócili! - Zachichotała Daphne.

Chichot Daph nagle zamienił się w okropny pisk. Fred gwałtownie zachamował, a przy siedzeniu Velmy otwarły się drzwi, lecz kobieta nie wypadła przez nie, za to Scooby-Chrupki już tak. Poduszki powietrzne działały bez zarzutu też w takim momencie. Van stał już spokojnie, a piątka detektywów była w wielkim szoku.

- Co się stało? - Spytał Scooby, któremu kręciło się w głowie.

- Musiałem wyhamować... - Tłumaczył Fred.

- A co nas to obchodzi?! - Wkurzył się Kudłaty.

- To, że poszlibyśmy siedzieć, gdybym tego nie zrobił!

- Co?! - Zawołały zgodnie dziewczyny z żarłokami.

- No bo widzicie... - Tłumaczył Fred. - Spójrzcie na te dzieciaki przed Wehikułem Tajemnic. Kiedy zobaczyły, że nadjeżdżamy, wyskoczyły na ulicę! Gdybym nie zahamował, to zginęłyby one!

- Niemądre dzieciaki! - Warknął Scooby.

- Tak się nie robi! - Dodał Kudłaty.

- Może lepiej zwróćmy im uwagę na zachowanie! - Postanowiła Daphne.

- Tak, trzeba je uprzedzić! - Dodała stanowczo Velma.

Wszyscy wysiedli z samochodu, a już pochwili od gromadki trzech chłopców dało się słyszeć śpiew:

- Dzisiaj w Betlejem, dzisiaj w Betlejem wesoła nowina! Że panna czysta, że panna czysta porodziła syna! Chrystus się rodzi, nas oswobodzi, anieli grają, króle witają, pasterze śpiewają, zwierzęta klękają, cuda, cuda ogłaszają!

Detektywi słysząc to sfrustrowali się jeszcze bardziej. Nic dziwnego! Jeden dzieciak śpiewa z palcem w nosie, drugi pieje jak kogut wczesnym rankiem, a trzeci śpiewa z ustami pełnymi picia bądź śliny, i co chwila to wypluwa. Widząc i słysząc tak beznadziejny chórek nie sposób stać spokojnie. Freda nogi poniosły do tych dzieciaków.

- No wiecie co?! - Oburzył się Fred. - Wyskakujecie przed auto i byle jak śpiewacie kolendę?! Nie wiem, co wam rozum odjęło, ale na drugi raz ja bym takie dzieci wziął do szkoły wojskowej z internatem! Sam spędziłem tam parę nieprzyjemnych lat...

- Sorka, aby zarobić, trza se ryzykować! - Pyskował najwyższy chłopiec - ten co pieje jak kogut.

- No właśnie nie! - Wydedukował Fred. - Moja praca jest stuprocentowo bezpieczna!

- No, niekoniecznie... - Dodała Daphne.

- My ze Scooby'm poginęlibyśmy, gdyby nie Scooby-Chrupki! - Powiedział Kudłaty.

- Scooby-Chrupki! - Oblizał się Scooby.

- Może trochę przesadziłem... - Stwierdził Fred. - Ale i tak nie znacie wigilijnych zasad! Odebralibyście sobie życie za rok jak Ebenezer Scrooge!

- Nikt tego nie czyta, YouTube jest lepsze! - Dodał "śliniak".

- A co do świątecznych tradycji to każdy wie, że jest sześciu króli! - Syknął "kogut".

- Jednym z nich jest Ryszard Petru! - Dodał "poszukiwacz".

- No dobra, jedziemy! - Powiedziała Velma. - Spóźnimy się na Wigilię u wujka i cioci!

Detektywi rzeczywiście wsiedli do samochodu. Nieco wściekły Fred zasiadł za kierownicą. Klucz wszedł do otworu jak po maśle, tylko van... jemu chyba pasowała ulica za parking...

- Co jest?! - Zdziwił się Fred. - Dlaczego moja bryka nie rusza?!

- Bo jesteśmy mądrzy! - Zawołały z zewnątrz dzieciaki.

- Przebiliśmy wam opony! - Wypiał "kogut".

- Cha! Ale mam chyba ze sto zapasowych, świetnie schowanych, których już nie przebiliście! - Zawołał tryumfująco Fred zbliżając się do kół zapasowych, gdzie zrzedła mu mina. Spojrzał na uciekające dzieciaki i zawołał: - Gonić te wredne małolaty!!!

- Chyba jednak przebili mu te opony... - Zasmuciła się Daphne. - Moje świątezne kozaczki się zetrą!

Fred szybko sprawił, że detektywi wysiedli z karetki. Niestety, dzieciaki były za daleko. Na szczęście zaradna Velma trzymała w ręku pudełko Scooby-Chrupek! Ekspresowy rzut nim pozwolił żarłokom dogonić dzieciaki. Kiedy ich rodzice dowiedzieli się o tym zdarzeniu, zabrali małolatom kieszonkowe, smartfony, a prezentu dzieci nie dostały w ogóle. No a smutna trójka detektywów siedziała w warsztacie samochodowym.

- I nie dojedziemy na Wigilię do wuja Elma i cioci Telmy... - Mamrotała Velma. - Naprawa potrwa co najmniej tydzień. Co za pech!

- Spoko luz! - Pocieszał smutnych przyjaciół Kudłaty.

- Mamy Scoby-Chrupki! - Zaśmiał się wesoło Scooby.

- Sęk w tym, że ciocia Velmy bardzo się postarała! - Powiedziała Daphne. - Przygotowała trzydzieści dań, w tym nowe Scooby-Chrupki.

Kudłaty i Scooby runęli na ziemię płacząc jak dzieci! Pies klasycznie jednak wyszlochał:

- Scooby Wigilii nie lubi...

PostacieEdytuj

  • Tajemnicza Spółka - Wszyscy Członkowie
  • Kolędnicy - "Kogut", "Śliniak" i "Poszukiwacz".

Postacie wspomnianeEdytuj

  • Wujek Velmy - Elmo
  • Ciocia Velmy - Telma
Szczęśliwych Świąt i Nowego Roku! :)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki